Debrecen: (52) 532-883, (70) 330-5748 |
Budapest: (1) 786-1220, (70) 933-4779

Általános szerződési feltételek

Üdvözölünk a PC-MAX Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság (a továbbiakban: Szolgáltató) által üzemeltetett weboldalon. Jelen Általános Szerződési Feltételeket (a továbbiakban: ÁSZF) tartalmazza a www.pc-max.hu weboldalon (a továbbiakban: Honlap) elérhető szolgáltatás igénybevételének igénybe vevő (a továbbiakban: Felhasználó) általi használatának feltételeit. Tájékoztatunk, hogy jelen ÁSZF a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre (a továbbiakban: Fogyasztó), mint Felhasználóra egyes pontokban eltérő feltételeket állapít meg a vállalkozásokra vonatkozókhoz képest. Ebben az esetben a Fogyasztóra az eltérő szabályok vonatkoznak.

A Honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet ezen ÁSZF nem tartalmaz, a Honlapon elérhető tájékoztatások nyújtják.

Felhasználó a Honlap használatával tudomásul veszi és elfogadja az alábbiakat:

1. A SZOLGÁLTATÓ

Cégnév: PC-MAX Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.
Székhely: 4030 Debrecen, Kerekes F. u. 64.
Levelezési cím: 4025 Debrecen, Széchenyi u. 57.
Telefon: +36/52-532-883, +36/70-330-5748
E-mail: info@pc-max.hu
Adószám: 12114739-2-09
EU adószám: HU12114739
Cégjegyzék szám: 09-09-004088
Cégjegyzéket vezető bíróság: HBM-i Bíróság Cégbírósága
Számlavezető pénzintézet: Polgári Bank Zrt. Debreceni Fiók
Számlaszám: 61200261-10110124
Kapcsolattartó neve: Kovács Ákos
Kapcsolattartó telefonszáma:  +36-70-330-5748
E-mail cím: info@pc-max.hu
Tárhelyszolgáltató neve: LinuxWeb Informatikai Kft.
Tárhelyszolgáltató címe: 4034 Debrecen, Sólyom u. 28.
Tárhelyszolgáltató e-mail címe: office@linuxweb.hu

2. HONLAPON FOLYTATOTT TEVÉKENYSÉG

A Szolgáltató a honlapon folytatott üzleti tevékenysége körében különösen használt és új hardverek forgalmazásával foglalkozik, illetve az alábbi szolgáltatásokat nyújtja:

  • számítógép javítása,
  • alkatrész tesztelés (bevizsgálás)
  • telepítés

A Szolgáltató az általa nyújtott szolgáltatások tekintetében magatartási kódexnek nem veti alá magát.

3. FELHASZNÁLÁSI FELTÉTELEK

a. Felelősség

Felhasználó a Honlapot kizárólag a saját kockázatára használhatja, és tisztában van az internet lehetőségeivel és korlátaival. A Felhasználó elfogadja, hogy a Szolgáltató nem vállal felelősséget a webshop használata, így különösen a küldött és fogadott adatok meg nem érkezése, programhiba, internetes hálózati hiba, a szoftver nem megfelelő működése során felmerülő károkért.

Szolgáltató - az esetlegesen általa igénybe vett közreműködőért való felelőssége kivételével - kizár minden felelősséget a Honlap használói által tanúsított magatartásért és a Felhasználó teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért.

Felhasználó köteles gondoskodni arról, hogy a Honlap használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat sem közvetlenül, sem közvetett módon ne sértse.

4. A HONLAPON TÖRTÉNŐ VÁSÁRLÁS

a. A vásárlás menetének bemutatása

A honlap termékbemutatási és online megrendelési lehetőséget biztosít a Felhasználók számára.

1. A kezdőlapon a szürke menüsávban található termék kategóriák segítségével böngészhetsz. A termékek kategóriarendszerbe sorolva találhatók meg. Ha az adott kategóriában lévő összes termék nem fér ki egy oldalra, akkor a termékek alatt lévő számok segítségével lapozhatsz. A kategória nevére kattintva a benne szereplő termékek listáját láthatod. A lista módban minden termékhez külön négyzetes mező tartozik, itt tájékozódhatsz a megrendelni kívánt termék márkájáról, cikkszámáról, a termék megnevezéséről, a jótállás időtartamáról, áráról, illetve az üzletekben (Budapest, Debrecen) rendelkezésre álló darabszámról. A terméket már a lista módban kosárba teheted. A terméklistáról a részletes termék oldalt a termék képére, vagy a Részletek gombra klikkelve érheted el, és itt tájékozódhatsz a megrendelni kívánt termék részletes jellemzőiről, áráról. 

2. A választott terméket a Kosárba gomb segítségével helyezheted a kosárba.
Ezt követően személyre szabhatod a választott terméket. Kérhetsz memória, illetve háttértár bővítést, választhatsz operációs rendszert, ill. egyéb szoftvereket. A kosár tartalmát a Kosár menüpont segítségével ellenőrizheted, majd a Tovább a kosárhoz gombra kattintva módosíthatod a rendelni kívánt mennyiséget, illetve a kuka ikonra kattintva törölheted az adott tételt/tételeket. A Kosár törlése gomb segítségével lehetőség van a kosár teljes kiürítésére is. A Rendelés leadása gombra klikkelve folytathatod a vásárlási folyamatot.

3. A rendelés következő lépéseként ki kell választanod a számodra megfelelő fizetési és szállítási módot. Amennyiben a számlázási és szállítási cím azonos, nem kell kétszer kitölteni a mezőket, elegendő az erre vonatkozó négyzetet bejelölni.  Az alábbi adatokat szükséges megadnod:
E-mail cím, a vásárló neve, lakhelye (alapesetben szállítási cím) telefonszáma, ill, ha nem lakcímet adtál meg, akkor célszerű a cég/munkahely nevét is beírni.
A beírt adatok elmenthetőek a Regisztrálni szeretnék bejelölésével. Az ÁSZF elfogadása kötelező, anélkül a vásárlás nem bonyolítható le online rendszerünkön keresztül. Ilyen esetben látogass el személyesen üzleteinkbe.

4. A Tovább az adatok ellenőrzéséhez gombra kattintva összefoglalót látsz rendelésedről, amelyet a Rendelés véglegesítése gombra kattintva zárhatsz le.

A szállítás menetéről szóló részletes tájékoztató a 6. pontban érhető el.

Egyéb funkciók:

Rendelési szándékodtól függetlenül, mint regisztrált Felhasználó, a belépést a honlapunk felső részén található Felhasználó ablakban található Belépés gomb segítségével végezheted el. A belépés után megjelenik egy Fiókom menüpont, ahol a regisztráció során megadott adataidat tudod módosítani (címek, e-mail cím, jelszó) és megtekintheted korábbi rendeléseidet is.

Kedvezményrendszer menüpont alatt tájékozódhatsz az igénybevétel feltételeiről, a kedvezményekről és a program működéséről. A Garancia menüpont alatt megismerheted a jótállással kapcsolatos tudnivalókat. A Kapcsolat menüpont alatt tájékozódhatsz a Szolgáltató elérhetőségeiről, és az üzletek (Budapest, Debrecen) e-mail címéról, telefonszámáról.

Honlapunk középső részén helyeztük el az Infocsíkot, ahol a Rendelés menetéről, a termékeink Szállításával kapcsolatos tudnivalókról, Fizetési módokról, és a Garanciafutár szolgáltatásunkról tájékozódhatsz

A Tudástár menüpont alatt használt számítógépekkel kapcsolatban esetlegesen felmerülő kérdésekben próbálunk segítséget nyújtani.

Weblapunk alsó részén helyeztük el a Hírlevél ablakot, ezt használhatod, amennyiben nem regisztráltál nálunk, de értesülni szeretnél a legfrissebb akciókról, cégünket érintő fontos információkról.
Az ÁSZF menüpont alatt találhatók meg az általános szerződési feltételek rendelkezései. A GYIK menüpont alatt a rendeléseddel, a kiszállítás menetével, fizetési lehetőségekkel, garanciális ügyintézéssel kapcsolatos kérdésekben tájékozódhatsz. Az ODR linken az Európai Unió polgárai számára egységes Vitarendezési Platform elérhetősége található meg. A Letöltőközpont linkjére kattintva érhető el a termékeink megbízható működéséhez szükséges driverek gyűjteménye.

Keresés menüpontban lehetőség van kifejezés alapján terméket keresni. A keresési feltételeknek megfelelő termék találatok a lista módhoz hasonlóan listaszerűen jelennek meg.

A regisztrációhoz az alábbi adatok megadása szükséges:
1.) Vásárlói információk: e-mail cím, jelszó, jelszó megerősítése, teljes név, telefonszám.

2. )Számlázási információk: számlázási név, város, utca, házszám, irányítószám, esetlegesen adószám (céges  regisztráció)
A regisztrációhoz szükséges még az "ellenőrző kód" mező kitöltése és az adatkezelési hozzájárulás megadása is.
A sikeres regisztrációról e-mailben értesítünk. A regisztrációd törlését e-mailben kérheted a Szolgáltatótól. Elfelejtett jelszó esetén a honlapon új jelszót kérhetsz a regisztrált e-mail címedre. Amennyiben korábban regisztráltál a honlapunkon, a rendelési folyamat az e-mail címed és jelszavad megadásával folytatható.

b. Adatbeviteli hibák javítása

Az adatbeviteli hibák javítására a megrendelés véglegesítése előtt van lehetőséged, vagy a böngésző „vissza” gombjának akár többszöri megnyomásával, vagy a kosár menüben a korábban már említett módon.

Hasonlóképpen az „adatok módosítása” ikon segítségével javíthatsz a már megadott adatokon. Ha mindent megfelelőnek találtál, akkor a „rendelés véglegesítése” gomb segítségével véglegesítheted rendelésed. Erről a honlapon, illetve e-mailben kapsz megerősítést. Amennyiben a megrendelés rögzítése után (pl.: a visszaigazoló e-mailben) észlelsz hibás adatot, azt haladéktalanul, de legfeljebb 24 órán belül köteles vagy jelezni azt a Szolgáltató felé.

Az "Adatmódosítás" menüpontban módosíthatod a regisztráció során megadott adataidat.

c. Ajánlati kötöttség, visszaigazolás

Mint Szolgáltató, kötelesek vagyunk a megrendelésed beérkezését elektronikus úton haladéktalanul visszaigazolni. Amennyiben e visszaigazolás a rendelésed elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül nem érkezik meg, mentesülhetsz az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól, azaz nem vagy köteles átvenni, megvenni a terméket.

A Szolgáltató visszaigazoló e-mailje tartalmazza a megrendeléseddel kapcsolatos adatokat.

d. A szerződés létrejötte

A szerződés megkötésére kizárólag magyar nyelven van lehetőség.

A megkötött szerződés

  1. elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvben, illetve az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak megfelelően irányadóak,

  2. a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik.

Minden sikeres rendelés után a Felhasználó regisztrációban megadott e-mail címére a Szolgáltató a megrendelés megérkezéséről automatikus visszaigazoló elektronikus levelet küld. A megrendelés Szolgáltató megrendeléssel való egyetértést kifejező jognyilatkozata után tekinthető véglegesnek. A szerződés az ajánlat Szolgáltató általi elfogadásáról szóló külön e-mail megérkezésekor (vagy adott esetben telefonon történt visszaigazolása után) jön létre és nem a megrendelés megérkezéséről automatikus visszaigazolásként küldött e-mail megérkezésével.

A Fogyasztóval kötött szerződés megkötését követően - ésszerű időn belül, de a termék adásvételére irányuló szerződés esetén legkésőbb az átadáskor - a Szolgáltató tartós adathordozón visszaigazolást ad a fogyasztónak a megkötött szerződésről. A visszaigazolás tartalmazza a távollévők között kötött szerződésekre vonatkozó különös szabályokra tekintettel adott, szerződéskötést megelőző tájékoztatást, kivéve, ha azt a Szolgáltató már a szerződés megkötése előtt tartós adathordozón a Fogyasztónak megadta.

e. A szerződés iktatása

A Honlapon keresztül megkötött elektronikus szerződés nem tekinthető írásba foglalt szerződésnek, az nem kerül iktatásra, és későbbiekben papír alapon nem férhető hozzá.

5. SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

Azon fizetési módok felsorolása és bemutatása, amelyeket a honlap biztosít vásárlói számára.

a. Fizetés utánvéttel
A csomag ellenértékét a futár részére kell kiegyenlíteni. 

b. Előreutalás díjbekérő számla ellenében
Felhasználó átutalási fizetési móddal történő rendelése esetén Szolgáltató a megrendelést követően csak díjbekérőt küld Felhasználó részére. A megrendelés teljesítésére, illetve számla kiállítására a díjbekérő teljes összegének Felhasználó általi kifizetését követően kerül sor.

c. Fizetés készpénzben személyes átvételkor, GLS csomagpontba szállításkor
Készpénzes személyes átvételre a termék rendelkezésre állása esetén a Szolgáltatónál a 4025 Debrecen, Széchenyi u. 57., illetve a 1074 Budapest, Rottenbiller u. 4/b. szám alatt van lehetőség. A termék a „megrendelés átvehető” tartalmú e-mail kézbesítését követően átvehető.

Felhasználó a honlap nyitólapján feltüntetett, „ezen az oldalon találhatóak meg” elnevezésű linkre kattintva tájékozódhat a GLS átvételi pontokról. A megjelölt GLS csomagpontoknál bankkártyával történő fizetés is lehetséges.

6. SZÁLLÍTÁSI MÓDOK BEMUTATÁSA

Azoknak a szállítási vagy átvételi módoknak a bemutatása, amelyet a Szolgáltató biztosít:

  • GLS Futárszolgálat segítségével történő házhoz szállítás

A futárszolgálat hétköznapokon 11:00 óráig beérkező megrendeléseket a következő munkanapon kiszállítja. 

Ha a küldemény kézbesítése első alkalommal nem járt sikerrel, a futárszolgálat a sikertelen kézbesítést követő munkanapon ismét kiszállítja a csomagot. A második kézbesítési kísérlet sikertelensége esetén a futárszolgálat nem őrzi a csomagot, azt visszaküldi a feladónak.

A kézbesítés munkanapokon 8:00-17:00 óra között történik.

Amennyiben Felhasználó hétköznapokon 11:00 óráig beérkező megrendelések esetén alkalmazott 24 órán belüli kiszállítással nem kíván élni, a megrendelés során a megjegyzés rovatban Felhasználónak lehetősége van megadni a számára megfelelő kiszállítási napot, azzal, hogy a kézbesítés ebben az esetben is munkanapokon 8:00-17:00 óra között történik.

  • GLS Futárszolgálat segítségével történő GLS csomagpontba szállítás

Felhasználó a honlap nyitólapján feltüntetett, „ezen az oldalon találhatóak meg” elnevezésű linkre kattintva tájékozódhat a GLS átvételi pontokról. A GLS csomagpontok elérhetőségeiről, a nyitvatartási időről és a csomagelszállítás időpontjáról Felhasználó szintén a hivatkozott linkre kattintva tájékozódhat. Csomagpontba kézbesítés esetén, amennyiben a címzett 5 munkanapon belül nem jelentkezik a csomagjáért, úgy az visszaszállításra kerül a csomagcímkén szereplő feladónak.

  • Személyes átvétel Budapesten

Személyes átvételre a termék rendelkezésre állása esetén a Szolgáltatónál a 1074 Budapest, Rottenbiller u. 4/b. szám alatt van lehetőség. A termék átvételére, a termék rendelkezésre állásáról szóló értesítés („megrendelés átvehető”) megérkezését követően van mód.

Nyitva tartás:
Hétfő: 9:00-18:00
Kedd: 9:00-18:00
Szerda: 9:00-18:00
Csütörtök: 9:00-18:00
Péntek: 9:00-18:00
Szombat: Zárva
Vasárnap: Zárva

  • Személyes átvétel Debrecenben

Személyes átvételre a termék rendelkezésre állása esetén a Szolgáltatónál a 4025 Debrecen, Széchenyi u. 57. szám alatt van lehetőség. A termék átvételére, a termék rendelkezésre állásáról szóló értesítés („megrendelés átvehető”) megérkezését követően van mód.

Nyitva tartás:
Hétfő: 9:00-18:00
Kedd: 9:00-18:00
Szerda: 9:00-18:00
Csütörtök: 9:00-18:00
Péntek: 9:00-18:00
Szombat: Zárva
Vasárnap: Zárva

    1. Számla

A Szolgáltató előre utalás esetén a megrendelésen szereplő végösszeg beérkezése után teljesítést nem igénylő átutalásos számlát állít ki, amelyet a csomag feladásával egyidejűleg küldi el a megrendelőnek. Utánvételes rendelés esetén az utánvétes számlát a csomag feladásával egyidejűleg küldi el a megrendelőnek. Ha a Felhasználó egyes tételekről külön számlát szeretne kérni, akkor a megjegyzés rovatba ezt jelezze a Szolgáltatónak.

7. ELÁLLÁSI JOG

    1. Elállási jog gyakorlásának menete

Az e pontban foglaltak kizárólag Fogyasztókra vonatkoznak.
A Fogyasztó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén

a) a terméknek,
b) több termék adásvételekor az utoljára szolgáltatott terméknek,
c) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
d) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,

a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni. A Fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja.

Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére. Ebből a célból Fogyasztó felhasználhatja a jelen ÁSZF-hez mellékelt elállási nyilatkozat-mintát is, amely az alábbi linken keresztül érhető el: elállási nyilatkozat 

A Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt (azaz akár a tizennegyedik napon) elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére. A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát az 7. pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.

Mindkét esetben a Szolgáltató e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését. Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak.

Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az e-mail illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. Az elállási nyilatkozatokat érdemes regisztrált küldeményként feladni, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.

Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató 1. pontban feltüntetett címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.

A termék Szolgáltató címére történő visszaküldésének közvetlen költsége a Fogyasztót terheli. Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségén kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.

Fogyasztó kizárólag akkor felelős a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához feltétlenül szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.

Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.

Elállás vagy felmondás esetén a Szolgáltató a Fogyasztónak visszajáró összeget a Fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.

    1. A fogyasztót megillető elállási és felmondási jog alóli kivételek

A Fogyasztó nem gyakorolhatja elállási vagy felmondási jogát az alábbi, a Szolgáltató által eladott termékek vagy nyújtott szolgáltatások tekintetében:

  • szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Szolgáltató a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;

  • olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac Szolgáltató által nem befolyásolható, a 14 napos elállási határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;

  • olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Szolgáltató, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Felhasználó személyére szabtak;

  • olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a Szolgáltató a Felhasználó kifejezett kérésére keresi fel a Felhasználót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;

8. A JÓTÁLLÁS

Jótállás esetén annak időtartama alatt a Szolgáltató a jótállást keletkeztető jognyilatkozatban vagy jogszabályban foglalt feltételek szerint köteles helytállni a hibás teljesítésért. A jótállás a Felhasználónak jogszabályból eredő jogait nem érinti.

A jótállási igény érvényesítésére a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.

A Szolgáltató mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Fogyasztóval kötött szerződés keretében eladott, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 1. számú mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre jótállási kötelezettség terjed ki, amely jótállás időtartama egy év. A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető, a határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. Ha a gyártó a fogyasztási cikkre e Korm. rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a jótállás alapján a Szolgáltatót megillető jogok a szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a Fogyasztóra.

9. SZAVATOSSÁG (KELLÉKSZAVATOSSÁG ÉS TERMÉKSZAVATOSSÁG)

Kellékszavatosság

A Szolgáltató hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a Szolgáltató, ha a Felhasználó a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.

A Szolgáltató a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik. A Fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt, egyéb Felhasználó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el. Ha a Fogyasztóval kötött szerződés tárgya használt dolog, akkor az elévülési határidő egy év. A Felhasználó kellékszavatossági jogait az ugyanabból a szerződésből eredő követeléssel szemben kifogásként akkor is érvényesítheti, ha a kellékszavatossági igény elévült.

Kellékszavatossági igénye alapján a Felhasználó választása szerint:

  1. kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha

    1. a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy

    2. az a Szolgáltatónak - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve

      1. a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét,

      2. a szerződésszegés súlyát,

      3. a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet;

  2. az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől - a jelentéktelen hiba kivételével - elállhat, ha

    1. a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta,

    2. a kijavítási vagy a kicserélési kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Felhasználó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni,

    3. a Felhasználónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

A Felhasználó a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a Szolgáltatónak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a Szolgáltató adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

A Felhasználó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a Szolgáltatóval közölni. Fogyasztó esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Felhasználó felelős.

A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik. Ha azonban a dolog meghibásodásában a Felhasználót terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a Felhasználó köteles viselni, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a Szolgáltató e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.

    1. Termékszavatosság

Az e pontban foglaltak kizárólag fogyasztói szerződések esetében érvényesek.

A Szolgáltató által Fogyasztónak eladott termék hibája esetén a Fogyasztó követelheti a gyártótól (gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója), hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a terméket cserélje ki. A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.

A termék akkor hibás, ha

  1. nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek,

  2. vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

A gyártó mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy

a) a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;

b) a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy

c) a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.

Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.

A Fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Fogyasztó felelős.

10. SZAVATOSSÁGI JOGOK ÉRVÉNYESÍTÉSE

Ezen pont alkalmazása tekintetében a szavatosság alatt a kellékszavatosságot és a termékszavatosságot is érteni kell.

Fogyasztó által érvényesített szavatossági és jótállási igények intézése esetében a jelen ÁSZF szerinti egyéb feltételek az alábbi különös szabályok mellett irányadóak:

  • A Fogyasztó szavatossági igénye érvényesítésekor a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a Fogyasztó bemutatja. Jelen ÁSZF és a honlap üzemeltetője nem zárja ki, hogy a fogyasztó a szerződés megkötését más módon is bizonyítsa.

  • A Szolgáltató a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet vesz fel a 19/2014. NGM rendeletnek megfelelő tartalommal, a másolatot a fogyasztó rendelkezésére bocsátja.

  • A Szolgáltató törekszik arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

  • Kijavításra vagy a szavatossági vagy jótállási igény teljesíthetőségének vizsgálata érdekében az ingó dolgot elismervény ellenében veszi át a Szolgáltató.

11. PANASZKEZELÉS, JOGÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEK

Felhasználó a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az 1. pontban részletezett elérhetőségeken terjesztheti elő:

  • Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, vagy ha a Felhasználó a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet – melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt megőriz - vesz fel, melyet legkésőbb a panaszra adott válasszal egy időben küld meg Fogyasztó részére.
  • Szolgáltató a jegyzőkönyv egy példányát személyesen közölt (üzlethelyiségben) szóbeli panasz esetén helyben a Felhasználónak átadni, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint köteles eljárni;
  • A telefonon, vagy más hírközlési eszköz segítségével rögzített panaszt a Szolgáltató egyedi azonosítóval látja el, mely a későbbiekben egyszerűsíti a panasz visszakeresését. 
  • Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti. 

A panasz elutasítása esetén Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Felhasználót. 
Amennyiben Szolgáltató és Felhasználó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva Felhasználó számára:

  • Békéltető testület eljárásának kezdeményezése

Amennyiben a panaszkezelési tevékenység nem a Fogyasztó megelégedésére történt, vagy a Fogyasztó panasza elutasításra került, a Fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák (továbbiakban: kamara) mellett működő Békéltető Testület előtt eljárást kezdeményezhet. A Fogyasztó a www.bekeltetes.hu honlapon tájékozódhat az illetékességi területről. 

  • Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál

Amennyiben Szolgáltató a panaszkezelés során megsértette a Fogyasztó számára biztosított jogszabályokat, a Fogyasztó a lakóhelye szerint illetékes járási hivatalhoz fordulhat. A járási hivatalok elérhetősége: http://jarasinfo.gov.hu.

  • Bírósági eljárás kezdeményezés

12. ADATVÉDELEM

Személyes adatok kezelésére vonatkozó tájékoztató folyamatosan elérhető a honlapon az adatkezelési tájékoztató menüpontban vagy az alábbi linken keresztül: adatvédelem

13. AZ ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK EGYOLDALÚ MÓDOSÍTÁSA

Ha az ÁSZF a megrendelés és a termék Felhasználó általi átvétele között, vagy a szolgáltatás megrendelésétől a szolgáltatásnyújtás megkezdéséig, illetve annak időtartama alatt módosításra kerül, erről a Felhasználót a Szolgáltató a regisztráció során megadott elektronikus levelezési címén tájékoztatja. Fogyasztóval kötött szerződés hatálya alatt a Fogyasztó az ÁSZF módosítása esetében jogosult a szerződéstől elállni vagy azt felmondani.

Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2017.04.10.
Jelen dokumentum letölthető változata (pdf) a következő linkre kattintva érhető el: Általános Szerződési Feltételek