Általános szerződési feltételek
Üdvözölünk a PC-MAX Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság (a továbbiakban: Szolgáltató) által üzemeltetett weboldalon. Jelen Általános Szerződési Feltételeket (a továbbiakban: ÁSZF) tartalmazza a www.pc-max.hu weboldalon (a továbbiakban: Honlap) elérhető szolgáltatás igénybevételének igénybe vevő (a továbbiakban: Felhasználó) általi használatának feltételeit. Tájékoztatunk, hogy jelen ÁSZF a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre (a továbbiakban: Fogyasztó), mint Felhasználóra egyes pontokban eltérő feltételeket állapít meg a vállalkozásokra vonatkozókhoz képest. Ebben az esetben a Fogyasztóra az eltérő szabályok vonatkoznak.
A Honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet ezen ÁSZF nem tartalmaz, a Honlapon elérhető tájékoztatások nyújtják.
Felhasználó a Honlap használatával tudomásul veszi és elfogadja az alábbiakat:
Cégnév: PC-MAX Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.
Székhely: 4030 Debrecen, Kerekes F. u. 64.
Levelezési cím: 4033 Debrecen, Huszár Gál u. 54.
Telefon: +36/52-532-883, +36/70-330-5748
E-mail: info@pc-max.hu
Adószám: 12114739-2-09
EU adószám: 11763385-63175880
Cégjegyzék szám: 09-09-004088
Cégjegyzéket vezető bíróság: HBM-i Bíróság Cégbírósága
Számlavezető pénzintézet: OTP Bank Zrt. Debreceni Fiók
Számlaszám: 11738008-21494974
Kapcsolattartó neve: Kovács Ákos
Kapcsolattartó telefonszáma: +36-70-330-5748
E-mail cím: info@pc-max.hu
Tárhelyszolgáltató neve: LinuxWeb Informatikai Kft.
Tárhelyszolgáltató címe: 4034 Debrecen, Sólyom u. 28.
Tárhelyszolgáltató e-mail címe: office@linuxweb.hu
A Szolgáltató a honlapon folytatott üzleti tevékenysége körében elsősorban használt és új hardverek forgalmazásával foglalkozik, illetve az alábbi szolgáltatásokat nyújtja:
A Szolgáltató az általa nyújtott szolgáltatások tekintetében magatartási kódexnek nem veti alá magát.
a. Felelősség
Felhasználó a Honlapot kizárólag a saját kockázatára használhatja, és tisztában van az internet lehetőségeivel és korlátaival. A Felhasználó elfogadja, hogy a Szolgáltató nem vállal felelősséget a webshop használata, így különösen a küldött és fogadott adatok meg nem érkezése, programhiba, internetes hálózati hiba, a szoftver nem megfelelő működése során felmerülő károkért.
Szolgáltató - az esetlegesen általa igénybe vett közreműködőért való felelőssége kivételével - kizár minden felelősséget a Honlap használói által tanúsított magatartásért és a Felhasználó teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért.
Felhasználó köteles gondoskodni arról, hogy a Honlap használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat sem közvetlenül, sem közvetett módon ne sértse.
a. A vásárlás menetének bemutatása
A honlap termékbemutatási és online megrendelési lehetőséget biztosít a Felhasználók számára.
1. A kezdőlapon a szürke menüsávban található termék kategóriák segítségével böngészhetsz. A termékek kategóriarendszerbe sorolva találhatók meg. Ha az adott kategóriában lévő összes termék nem fér ki egy oldalra, akkor a termékek alatt lévő számok segítségével lapozhatsz. A kategória nevére kattintva a benne szereplő termékek listáját láthatod. A lista módban minden termékhez külön négyzetes mező tartozik, itt tájékozódhatsz a megrendelni kívánt termék márkájáról, cikkszámáról, a termék megnevezéséről, a jótállás időtartamáról, áráról, illetve az üzletben rendelkezésre álló darabszámról. A terméket már a lista módban kosárba teheted. A terméklistáról a részletes termék oldalt a termék képére, vagy a Részletek gombra klikkelve érheted el, és itt tájékozódhatsz a megrendelni kívánt termék részletes jellemzőiről, áráról.
2. A választott terméket a Kosárba gomb segítségével helyezheted a kosárba.
Ezt követően személyre szabhatod a választott terméket. Kérhetsz memória, illetve háttértár bővítést, választhatsz operációs rendszert, ill. egyéb szoftvereket. A kosár tartalmát a Kosár menüpont segítségével ellenőrizheted, majd a Tovább a kosárhoz gombra kattintva módosíthatod a rendelni kívánt mennyiséget, illetve a kuka ikonra kattintva törölheted az adott tételt/tételeket. A Kosár törlése gomb segítségével lehetőség van a kosár teljes kiürítésére is. A Rendelés leadása gombra klikkelve folytathatod a vásárlási folyamatot.
3. A rendelés következő lépéseként ki kell választanod a számodra megfelelő fizetési és szállítási módot. Amennyiben a számlázási és szállítási cím azonos, nem kell kétszer kitölteni a mezőket, elegendő az erre vonatkozó négyzetet bejelölni. Az alábbi adatokat szükséges megadnod:
E-mail cím, a vásárló neve, lakhelye (alapesetben szállítási cím) telefonszáma, ill, ha nem lakcímet adtál meg, akkor célszerű a cég/munkahely nevét is beírni.
A beírt adatok elmenthetőek a Regisztrálni szeretnék bejelölésével. Az ÁSZF elfogadása kötelező, anélkül a vásárlás nem bonyolítható le online rendszerünkön keresztül. Ilyen esetben látogass el személyesen üzleteinkbe.
4. A Tovább az adatok ellenőrzéséhez gombra kattintva összefoglalót látsz rendelésedről, amelyet a Rendelés véglegesítése gombra kattintva zárhatsz le.
A szállítás menetéről szóló részletes tájékoztató a 6. pontban érhető el.
Egyéb funkciók:
Rendelési szándékodtól függetlenül, mint regisztrált Felhasználó, a belépést a honlapunk felső részén található Felhasználó ablakban található Belépés gomb segítségével végezheted el. A belépés után megjelenik egy Fiókom menüpont, ahol a regisztráció során megadott adataidat tudod módosítani (címek, e-mail cím, jelszó) és megtekintheted korábbi rendeléseidet is.
A Kedvezményrendszer menüpont alatt tájékozódhatsz az igénybevétel feltételeiről, a kedvezményekről és a program működéséről. A Garancia menüpont alatt megismerheted a jótállással kapcsolatos tudnivalókat. A Kapcsolat menüpont alatt tájékozódhatsz a Szolgáltató elérhetőségeiről, és az üzlet e-mail címéról, telefonszámáról.
Honlapunk középső részén helyeztük el az Infocsíkot, ahol a Rendelés menetéről, a termékeink Szállításával kapcsolatos tudnivalókról, Fizetési módokról, és a Garanciafutár szolgáltatásunkról tájékozódhatsz
A Tudástár menüpont alatt használt számítógépekkel kapcsolatban esetlegesen felmerülő kérdésekben próbálunk segítséget nyújtani.
Weblapunk alsó részén helyeztük el a Hírlevél ablakot, ezt használhatod, amennyiben nem regisztráltál nálunk, de értesülni szeretnél a legfrissebb akciókról, cégünket érintő fontos információkról.
Az ÁSZF menüpont alatt találhatók meg az általános szerződési feltételek rendelkezései. A GYIK menüpont alatt a rendeléseddel, a kiszállítás menetével, fizetési lehetőségekkel, garanciális ügyintézéssel kapcsolatos kérdésekben tájékozódhatsz. Az ODR linken az Európai Unió polgárai számára egységes Vitarendezési Platform elérhetősége található meg. A Letöltőközpont linkjére kattintva érhető el a termékeink megbízható működéséhez szükséges driverek gyűjteménye.
Keresés menüpontban lehetőség van kifejezés alapján terméket keresni. A keresési feltételeknek megfelelő termék találatok a lista módhoz hasonlóan listaszerűen jelennek meg.
A regisztrációhoz az alábbi adatok megadása szükséges:
1.) Vásárlói információk: e-mail cím, jelszó, jelszó megerősítése, teljes név, telefonszám.
2. )Számlázási információk: számlázási név, város, utca, házszám, irányítószám, esetlegesen adószám (céges regisztráció)
A regisztrációhoz szükséges még az "ellenőrző kód" mező kitöltése és az adatkezelési hozzájárulás megadása is.
A sikeres regisztrációról e-mailben értesítünk. A regisztrációd törlését e-mailben kérheted a Szolgáltatótól. Elfelejtett jelszó esetén a honlapon új jelszót kérhetsz a regisztrált e-mail címedre. Amennyiben korábban regisztráltál a honlapunkon, a rendelési folyamat az e-mail címed és jelszavad megadásával folytatható.
b. Adatbeviteli hibák javítása
Az adatbeviteli hibák javítására a megrendelés véglegesítése előtt van lehetőséged, vagy a böngésző „vissza” gombjának akár többszöri megnyomásával, vagy a kosár menüben a korábban már említett módon.
Hasonlóképpen az „adatok módosítása” ikon segítségével javíthatsz a már megadott adatokon. Ha mindent megfelelőnek találtál, akkor a „rendelés véglegesítése” gomb segítségével véglegesítheted rendelésed. Erről a honlapon, illetve e-mailben kapsz megerősítést. Amennyiben a megrendelés rögzítése után (pl.: a visszaigazoló e-mailben) észlelsz hibás adatot, azt haladéktalanul, de legfeljebb 24 órán belül köteles vagy jelezni azt a Szolgáltató felé.
Az "Adatmódosítás" menüpontban módosíthatod a regisztráció során megadott adataidat.
c. Ajánlati kötöttség, visszaigazolás
Mint Szolgáltató, kötelesek vagyunk a megrendelésed beérkezését elektronikus úton haladéktalanul visszaigazolni. Amennyiben e visszaigazolás a rendelésed elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegétől függő elvárható határidőn belül, de legkésőbb 48 órán belül nem érkezik meg, mentesülhetsz az ajánlati kötöttség vagy szerződéses kötelezettség alól, azaz nem vagy köteles átvenni, megvenni a terméket.
A Szolgáltató visszaigazoló e-mailje tartalmazza a megrendeléseddel kapcsolatos adatokat.
d. A szerződés létrejötte
A szerződés megkötésére kizárólag magyar nyelven van lehetőség.
A megkötött szerződés
elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvben, illetve az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak megfelelően irányadóak,
a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik.
Minden sikeres rendelés után a Felhasználó regisztrációban megadott e-mail címére a Szolgáltató a megrendelés megérkezéséről automatikus visszaigazoló elektronikus levelet küld. A megrendelés Szolgáltató megrendeléssel való egyetértést kifejező jognyilatkozata után tekinthető véglegesnek. A szerződés az ajánlat Szolgáltató általi elfogadásáról szóló külön e-mail megérkezésekor (vagy adott esetben telefonon történt visszaigazolása után) jön létre és nem a megrendelés megérkezéséről automatikus visszaigazolásként küldött e-mail megérkezésével.
A Fogyasztóval kötött szerződés megkötését követően - észszerű időn belül, de a termék adásvételére irányuló szerződés esetén legkésőbb az átadáskor - a Szolgáltató tartós adathordozón visszaigazolást ad a fogyasztónak a megkötött szerződésről. A visszaigazolás tartalmazza a távollévők között kötött szerződésekre vonatkozó különös szabályokra tekintettel adott, szerződéskötést megelőző tájékoztatást, kivéve, ha azt a Szolgáltató már a szerződés megkötése előtt tartós adathordozón a Fogyasztónak megadta.
e. A szerződés iktatása
A Honlapon keresztül megkötött elektronikus szerződés nem tekinthető írásba foglalt szerződésnek, az nem kerül iktatásra, és későbbiekben papír alapon nem férhető hozzá.
Azon fizetési módok felsorolása és bemutatása, amelyeket a honlap biztosít vásárlói számára.
a. Fizetés utánvéttel
A csomag ellenértékét a futár részére kell kiegyenlíteni.
b. Előreutalás díjbekérő számla ellenében
Felhasználó átutalási fizetési móddal történő rendelése esetén Szolgáltató a megrendelést követően csak díjbekérőt küld Felhasználó részére. A megrendelés teljesítésére, illetve számla kiállítására a díjbekérő teljes összegének Felhasználó általi kifizetését követően kerül sor.
c. Fizetés készpénzben személyes átvételkor, TOF Shop csomagpontba szállításkor
Készpénzes személyes átvételre a termék rendelkezésre állása esetén a Szolgáltatónál a 4033 Debrecen, Huszár Gál u. 54. szám alatt van lehetőség. A termék a „megrendelés átvehető” tartalmú e-mail kézbesítését követően átvehető.
Azoknak a szállítási vagy átvételi módoknak a bemutatása, amelyet a Szolgáltató biztosít:
Express One Futárszolgálat és a GLS Hungary segítségével történő házhoz szállítás
A futárszolgálat a hétköznapokon 10:00 óráig beérkező megrendeléseket a következő, de legfeljebb kettő munkanapon belül kiszállítja.
Ha a küldemény kézbesítése első alkalommal nem járt sikerrel, a futárszolgálat a sikertelen kézbesítést követő munkanapon ismét kiszállítja a csomagot. A második kézbesítési kísérlet sikertelensége esetén a futárszolgálat nem őrzi a csomagot, azt visszaküldi a feladónak.
A kézbesítés munkanapokon 8:00-17:00 óra között történik.
Amennyiben Felhasználó hétköznapokon 10:00 óráig beérkező megrendelések esetén alkalmazott 1-2 munkanapon belüli kiszállítással nem kíván élni, a megrendelés során a megjegyzés rovatban Felhasználónak lehetősége van megadni a számára megfelelő kiszállítási napot, azzal, hogy a kézbesítés ebben az esetben is munkanapokon 8:00-17:00 óra között történik.
GLS Hungary Kft. futárszolgálat segítségével történő GLS csomagpontba szállítás
A GLS csomagpontok elérhetőségeiről, a nyitvatartási időről és a csomagelszállítás időpontjáról Felhasználó szintén a hivatkozott linkre kattintva tájékozódhat. Csomagpontba kézbesítés esetén, amennyiben a címzett 5 munkanapon belül nem jelentkezik a csomagjáért, úgy az visszaszállításra kerül a csomagcímkén szereplő feladónak.
Személyes átvételre a termék rendelkezésre állása esetén a Szolgáltatónál a 4033 Debrecen, Huszár Gál u. 54. szám alatt van lehetőség. A termék átvételére, a termék rendelkezésre állásáról szóló értesítés („megrendelés átvehető”) megérkezését követően van mód.
Nyitva tartás:
Hétfő: 9:00-17.00
Kedd: 9:00-17:00
Szerda: 9:00-17:00
Csütörtök: 9:00-17:00
Péntek: 9:00-17:00
Szombat: Zárva
Vasárnap: Zárva
Számla
A Szolgáltató előre utalás esetén a megrendelésen szereplő végösszeg beérkezése után teljesítést nem igénylő átutalásos számlát állít ki, amelyet a csomag feladásával egyidejűleg küldi el a megrendelőnek. Utánvételes rendelés esetén az utánvétes számlát a csomag feladásával egyidejűleg küldi el a megrendelőnek. Ha a Felhasználó egyes tételekről külön számlát szeretne kérni, akkor a megjegyzés rovatba ezt jelezze a Szolgáltatónak.
Elállási jog gyakorlásának menete
Az e pontban foglaltak kizárólag Fogyasztókra vonatkoznak. Fogyasztónak minősül a szakmája, önálló foglalkozása vagy az üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy. (pl. jogi személy, cég, egyéb vállalkozási forma mem minősül fogyasztónak)
A Fogyasztó jogosult a termék adásvételére irányuló szerződés esetén
a) a terméknek,
b) több termék adásvételekor az utoljára szolgáltatott terméknek,
c) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,
d) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,
a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni. A Fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja.
Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, telefaxon vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére. Ebből a célból Fogyasztó felhasználhatja a jelen ÁSZF-hez mellékelt elállási nyilatkozat-mintát is, amely az alábbi linken keresztül érhető el: elállási nyilatkozat
A Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt (azaz akár a tizennegyedik napon) elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére. A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát az 7. pontban meghatározott rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.
Mindkét esetben a Szolgáltató e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését. Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak.
Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail vagy telefaxon keresztül történő értesítés esetén az e-mail illetve a fax küldésének idejét veszi figyelembe Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. Az elállási nyilatkozatokat érdemes regisztrált küldeményként feladni, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.
Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató 1. pontban feltüntetett címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.
A termék Szolgáltató címére történő visszaküldésének közvetlen költsége a Fogyasztót terheli. Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségén kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.
Fogyasztó kizárólag akkor felelős a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához feltétlenül szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
Ha Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.
Elállás vagy felmondás esetén a Szolgáltató a Fogyasztónak visszajáró összeget a Fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza, kivéve, ha Fogyasztó más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
A fogyasztót megillető elállási és felmondási jog alóli kivételek
A Fogyasztó nem gyakorolhatja elállási vagy felmondási jogát az alábbi, a Szolgáltató által eladott termékek vagy nyújtott szolgáltatások tekintetében:
szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Szolgáltató a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac Szolgáltató által nem befolyásolható, a 14 napos elállási határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Szolgáltató, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Felhasználó személyére szabtak;
olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a Szolgáltató a Felhasználó kifejezett kérésére keresi fel a Felhasználót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
Jótállás esetén annak időtartama alatt a Szolgáltató a jótállást keletkeztető jognyilatkozatban vagy jogszabályban foglalt feltételek szerint köteles helytállni a hibás teljesítésért. A jótállás a Felhasználónak jogszabályból eredő jogait nem érinti.
A jótállási igény érvényesítésére a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.
A Szolgáltató mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Fogyasztóval kötött szerződés keretében eladott, az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet 1. számú mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkekre jótállási kötelezettség terjed ki, amely jótállás időtartama egy év. A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető, a határidő elmulasztása jogvesztéssel jár. Ha a gyártó a fogyasztási cikkre e Korm. rendeletben foglaltaknál kedvezőbb jótállási feltételeket vállal, a jótállás alapján a Szolgáltatót megillető jogok a szerződés teljesítésének időpontjában átszállnak a Fogyasztóra.
Kellékszavatosság
A Szolgáltató hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a Szolgáltató, ha a Felhasználó a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
A Szolgáltató a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik. A Fogyasztó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt, egyéb Felhasználó kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy év alatt évül el. Ha a Fogyasztóval kötött szerződés tárgya használt dolog, akkor az elévülési határidő egy év. A Felhasználó kellékszavatossági jogait az ugyanabból a szerződésből eredő követeléssel szemben kifogásként akkor is érvényesítheti, ha a kellékszavatossági igény elévült.
Kellékszavatossági igénye alapján a Felhasználó választása szerint:
kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha
a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy
az a Szolgáltatónak - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve
I. a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét,
II. a szerződésszegély súlyát
III. a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet
az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a Szolgáltató költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől - a jelentéktelen hiba kivételével - elállhat, ha
a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta,
a kijavítási vagy a kicserélési kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a Felhasználó érdekeit kímélve nem tud eleget tenni,
a Felhasználónak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
A Felhasználó a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a Szolgáltatónak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a Szolgáltató adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
A Felhasználó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a Szolgáltatóval közölni. Fogyasztó esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Felhasználó felelős.
A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a Szolgáltatót terhelik. Ha azonban a dolog meghibásodásában a Felhasználót terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a szavatossági kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a Felhasználó köteles viselni, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a Szolgáltató e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.
Termékszavatosság
Az e pontban foglaltak kizárólag fogyasztói szerződések esetében érvényesek.
A Szolgáltató által Fogyasztónak eladott termék hibája esetén a Fogyasztó követelheti a gyártótól (gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója), hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy - ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a Fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges - a terméket cserélje ki. A gyártót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli. E határidő eltelte jogvesztéssel jár.
A termék akkor hibás, ha
nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek,
vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
A gyártó mentesül a termékszavatossági kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy
a) a terméket nem üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körében gyártotta vagy forgalmazta;
b) a termék forgalomba hozatalának időpontjában a hiba a tudomány és a technika állása szerint nem volt felismerhető; vagy
c) a termék hibáját jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazása okozta.
Csere esetén a kicserélt termékre, kijavítás esetén a termék kijavítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági kötelezettség a gyártót terheli.
A Fogyasztó a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a Fogyasztó felelős.
Ezen pont alkalmazása tekintetében a szavatosság alatt a kellékszavatosságot és a termékszavatosságot is érteni kell.
Fogyasztó által érvényesített szavatossági és jótállási igények intézése esetében a jelen ÁSZF szerinti egyéb feltételek az alábbi különös szabályok mellett irányadóak:
A Fogyasztó szavatossági igénye érvényesítésekor a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát – a Fogyasztó bemutatja. Jelen ÁSZF és a honlap üzemeltetője nem zárja ki, hogy a fogyasztó a szerződés megkötését más módon is bizonyítsa.
A Szolgáltató a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet vesz fel a 19/2014. NGM rendeletnek megfelelő tartalommal, a másolatot a fogyasztó rendelkezésére bocsátja.
A Szolgáltató törekszik arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.
Kijavításra vagy a szavatossági vagy jótállási igény teljesíthetőségének vizsgálata érdekében az ingó dolgot elismervény ellenében veszi át a Szolgáltató.
Felhasználó a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az 1. pontban részletezett elérhetőségeken terjesztheti elő:
A panasz elutasítása esetén Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Felhasználót.
Amennyiben Szolgáltató és Felhasználó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva Felhasználó számára:
Amennyiben a panaszkezelési tevékenység nem a Fogyasztó megelégedésére történt, vagy a Fogyasztó panasza elutasításra került, a Fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák (továbbiakban: kamara) mellett működő Békéltető Testület előtt eljárást kezdeményezhet. A Fogyasztó a www.bekeltetes.hu honlapon tájékozódhat az illetékességi területről.
Amennyiben Szolgáltató a panaszkezelés során megsértette a Fogyasztó számára biztosított jogszabályokat, a Fogyasztó a lakóhelye szerint illetékes járási hivatalhoz fordulhat. A járási hivatalok elérhetősége: http://jarasinfo.gov.hu.
Személyes adatok kezelésére vonatkozó tájékoztató folyamatosan elérhető a honlapon az adatkezelési tájékoztató menüpontban vagy az alábbi linken keresztül: adatvédelem
Tudomásul veszem, hogy a PC-MAX Kft., 4030 Debrecen Kerekes Ferenc u. 64. adatkezelő által a
www.pc-max.hu felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adataim átadásra kerülnek az OTP Mobil Kft., mint adatfeldolgozó részére. Az adatkezelő által továbbított adatok köre az alábbi: NÉV, SZÁMLÁZÁSI CÍM, E-MAIL CÍM
Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a SimplePay Adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg: http://simplepay.hu/vasarlo-aff
Ha az ÁSZF a megrendelés és a termék Felhasználó általi átvétele között, vagy a szolgáltatás megrendelésétől a szolgáltatásnyújtás megkezdéséig, illetve annak időtartama alatt módosításra kerül, erről a Felhasználót a Szolgáltató a regisztráció során megadott elektronikus levelezési címén tájékoztatja. Fogyasztóval kötött szerződés hatálya alatt a Fogyasztó az ÁSZF módosítása esetében jogosult a szerződéstől elállni vagy azt felmondani.
Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2017.04.10.
Jelen dokumentum letölthető változata (pdf) a következő linkre kattintva érhető el: Általános Szerződési Feltételek